Tand!

MOA HAR FÅTT SIN FÖRSTA TAND!!!

Jag kan inte fatta det! Visst har jag varit lite beredd på att det kan komma när som helst, men att jag skulle få syn på det idag.... Såg det när jag satt och ammade och hon släppte taget för att snacka lite och ge mig ett härligt leende som hon (och Max också för den delen) gör titt som tätt när hon äter. Skymtade något vitt i underkäken och mycket riktigt, den första bissingen är på väg upp! :-)

Det kanske kan vara en del av förklaringen till att hon varit lite otålig de sista dagarna. Igår kväll var hon på ett himla konstigt humör. Ena stunden var hon hur go' och glad som helst, men nästa stund så gallskrek hon. Jag misstänkte att det var som hon hade ont någonstans men det är ju inte lätt att veta var. Det kan kanske också ha haft med tanden att göra. Även om det inte hade det så låtsar jag att det är så för det känns alltid bättre om man har en förklaring till varför barnen är ledsna! ;-)

I tisdags fick de ju sin andra vaccinationsspruta och med tanke på att de båda två är lite täppta i näsan, speciellt på nätterna, så var jag lite orolig för att de skulle bli ordentligt sjuka efteråt. Men än så länge har de inte visat några tecken på det i alla fall! De fick lite feber båda två men det var inget som verkade påverka dem speciellt mycket. Här kommer två bilder på febriga pyjamasnissar!

Napplisa
Moa!

Sömntuta
Max!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha,aww! Max ser ut som en riktigt poser!

2007-01-25 @ 21:20:01
Postat av: Cecilia

Åh, grattis till första grynet - va härligt!
Trevlig helg på er.
kram

2007-01-26 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0