Snöyra....

Ja, det är det minsta man kan säga! När jag tittar ut genom fönstret kommer det snö uppifrån, nerifrån och från sidorna.... Jag vill ju har vår!!! I och för sig är det härligt för alla barn som har sportlov att de får lite snö att leka i, men efter sportlovet tycker jag gott att det kan börja bli vår. Häromdagen när jag var ute och promenerade såg jag snödroppar och blev lite spattig och lycklig i kroppen. Det är i alla fall ett litet tecken på att vi är på väg mot härliga årstider!

Har tänkt för mig själv att jag ska bli lite bättre på att promenera mer. Innan var jag ute och gick i princip varje dag, men sista tiden har jag blivit bekväm och låtit bli. Max och Moa somnar lika gott i vagnen även om jag inte går så jag "måste" ju inte... Men nu ska det bli andra bullar! Här ska promeneras! Jag har varit ute både måndag och tisdag, men idag tror jag att jag hoppar över det. För det första ser vädret inte alls inbjudande ut och för det andra så är det tungt nog att köra vagnen utan snö på gatorna. Dessutom ska jag ha fikabesök ikväll så jag tänkte passa på att baka lite när Max och Moa sover i vagnen i eftermiddag.

Det är fullt ös här hemma nu! Max och Moa kör som små galningar i sina gåstolar och det är hur roligt som helst att studera dem. I förmiddags när jag skulle dammsuga var det extra roligt för de förföljde mig ÖVERALLT! Det är så härligt att se dem! 

Busfrön!
Det är KUL att busa!!!

I takt med att de blivit bättre på att manövrera sina gåstolar så ökar också klåfingerheten har jag märkt. När de ser något som verkar intressant kan de ju ta sig dit för egen maskin och det tycker de är hur skojigt som helst! Häromdagen stod Max och smakade lite på köksgardinen... Den smakade nog bra för han är där stup i kvarten och tar ett litet smakprov.

När de nu har upptäckt att de kan förflytta sig så är det inte lika kul att ligga på filten och sitta i babysittern så när de hamnar där blir de lätt otåliga. Men jag brukar ändå försöka att flytta runt dem lite för att de ska få vila sig från gåstolarna.

Magläge
Okej då, en liten stund kan vi väl ligga här...

Nu vaknar de nog snart och då är det dags för slottspuré! Det går jättebra med maten och gröten men mindre bra med amningen. Moa är inte alls intresserad längre och det är nästan omöjligt att få henne att ta bröstet. Den enda gång som det går någorlunda bra är om hon vaknar tidigt på morgonen och jag tar över henne i sängen och ammar henne där, annars protesterar hon hej vilt. Antar att det är ett tecken på att det börjar bli dags att sluta... Jag är himla glad att jag har kunnat amma så länge som jag har kunnat, men det känns ändå konstigt att jag kanske snart ska sluta. Nåja, det blir nog bra med det också. Eftersom de tar flaskan utan problem och dessutom äter både mat och gröt med god aptit så ska det säkert lösa sig.

Nu ska jag gå och fixa fram lite kläder till de små innan de vaknar.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0