Snart julafton!

Ja, tänk att det bara är två veckor kvar till julafton och ca tre veckor tills jag ska sätta mig på tåget till Malmö för att börja jobba igen. Det känns tufft. Att Stoffe ska vara hemma i januari gör att det känns lite lättare, det blir inte toklånga dagar på dagis direkt från början men det lär väl komma sen. Den 8 januari börjar inskolningen och det kommer troligtvis att vara Stoffe som tar större delen av den eftersom jag precis har börjat jobba.

Tänk att våra små Pysar ska börja på dagis! Det är inte utan att jag får en klump i halsen när jag tänker på det. Idag när barnen skulle vila bar jag först in Moa och sen Max. När jag och Max var på väg in la han ner sitt huvud mot min axel och gosade och jag snusade honom på kinden. Då slog det mig att det inte är jag som kommer vara där och göra det med dem om en månad. Hur ska det gå? För Max och Moa går det säkert bra men det blir nog värre för mig...

Förutom mina stunder av  "må-dåligt-för-att-det-snart-är-dags-att-börja-jobba" så har vi det bra här hemma. Igår kom dock Moas hosta igen och hon har haft en ganska jobbig natt. Idag har näsan börjat rinna lite och hon har hostat ganska mycket så det är möjligt att det är en ny förkylning på gång. Trots det har hon varit på bra humör och vi har varit i stan och handlat ett par julklappar på förmiddagen. De skötte sig utmärkt i vagnen och båda flirtade med tjejen som jobbade på Guldfynd :-).

Den kommande veckan är det ganska tomt i kalendern. Tänkte att jag skulle julpynta lite här hemma, jag brukar inte göra det till första advent för då blir jag nästan trött på det innan det är julafton, men nu känner jag att det hade varit mysigt att ta fram några tomtar. Frågan är bara var jag ska ställa dem nu när Mr och Mrs Klåfinger också bor här?!? Får kanske hänga dem i taket eller något :-)!  I morgon kväll ska jag på ett homeparty där det visas barnkläder och leksaker. Det är en tjej i Hässleholm som startat ett företag och Anette (som också bor i Tyringe och som också har tvillingar) har bjudit mig. Det ska bli himla kul! På fredag kväll ska jag till Sofie och äta, pyssla och bara mysa. Två barnfria kvällar för min del den här veckan alltså, hur ska jag klara det ;-)?

image200
Mitt i allt kvällsbus stannar Max upp och gör sin allra busigaste och sötaste pose!

image201
Moa gosar med flodhästen som hon fått av Moffar!

Stor kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, förstår att det känns jobbigt att tänka jobb och dagis. Det ÄR en stor omställning. Men jag tror och hoppas att ni precis som vi kommer känna att det var en välbehövd omställning när ni väl är inne i det. Barnen kommer säkert trivas kanon och ni kommer få två mer självständiga och duktiga ungar hemma. Och du får äta lunch i fred - bara det är ju värt hur mkt som helst ;-).
Kram vännen

2007-12-10 @ 20:14:01
Postat av: Pappa

Frågan är inte hur du ska klara två barnfria kvällar utan hur JAG skall klara två barn kvällar.
/PAPPA

2007-12-11 @ 10:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0