Pyssel, mysig tradition och dagis.

Ja, det är i princip det som har hänt sen jag skrev sist. I fredags var jag hos Sofie och Stoffe var hemma med barnen. Blev bjuden på urgod mat och hade det hur mysigt som helst. Vi pratade strunt, fnissade, pysslade och drack te och fikade. Det var en mysig fredagskväll och energiförrådet fylldes på en hel del. Jag, som inte är den pyssligaste sorten, lyckades faktiskt göra en dörrkrans som, om jag själv får säga det, blev himla fin :-)! Kom och hälsa på oss så får ni se!

I söndags var jag och barnen i Florröd och fixade årets julgran. Kusinerna har haft som tradition att hugga julgran i moffars skog och tomten brukar ha ett finger med i spelet och se till så att det ligger en och annan julklapp under några granar ;-). Det är en väldigt mysig tradition tycker jag och i år fick Max och Moa vara med för första gången. Förra året sov de sig igenom hela granletandet. Påpälsade till tusen gav vi oss ut i skogen och började leta och mycket riktigt hittade vi både granar och paketer! Tack moffar för granen, tomten för paketerna och Maria och Rickard för fikan! Det var hur mysigt som helst. Här kommer lite bilder från äventyret!

image160
Påpälsade Max verkar se något kul...

image161
Moa verkar också se något intressant, vad kan det vara?!?

image162
Aha! Lilleskit! Hon är mer intressant än allt annat!

image163
Jag och Max letar gran.

image164
Till Moa från Tomten.

image165
Kusin Arvid fick också paket.

image166
Så även kusin Hanna.

image167
Kusin Oskar hade också varit snäll!

image168
Första granen utvald, den ska stå på Oskar och Arvids rum! Bara tre kvar...

image169
Hanna har hittat sin gran!

Vi vuxna hittade också granar men de har jag inte bilder på, kanske kan bli sen när de är klädda och klara i stället.

Idag har vi varit och kollat in dagiset där Max och Moa ska börja. Vi fick en rundtur och fick se hela dagiset, träffa en massa fröknar och en massa barn och sen var det dags för fruktstund på den avdelningen där Max och Moa ska vara. Max var väldigt nyfiken på stället och jag tror inte att han missade en endaste liten vrå när vi gick på rundtur, han tittade in överallt för att säkerställa att det var ett bra ställe :-)! På fruktstunden var Max och Moa först lite försynta och satt och knaprade på en liten bit äpple men när det gått en stund fattade de galoppen och skyndade på så att de skulle hinna ta mer innan frukten var slut. Det känns som att de kommer att lära sig massor varje dag när de börjar där.

Jag fick en bra bild av dagiset och det känns ganska bra. Tror inte att jag hade känt annorlunda om det var ett annat dagis, det är nog inte därför det bara känns ganska bra, det är nog hela grejen som känns lite jobbig. När vi gick därifrån kändes det som att jag inte ville lämna dem någonsin, men jag hoppas och tror att det kommer att kännas bättre när det väl är dags. Men jag vill inte börja jobba, inte när det innebär så mycket pendling i alla fall... Men jag försöker tänka att det där löser sig, det måste det ju göra.

Vår vecka är lugn som det ser ut just nu i alla fall. Kan inte förstå att det bara är en vecka kvar till julafton, det känns väldigt konstigt! Tänk om det kunde komma lite snö, det hade nog hjälpt julkänslorna att komma fram tror jag.

Ha det fint!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0