Lusse lelle!

Tror att jag skrev tre inlägg igår men varje gång när jag var nästan klar så tokade datorn till sig och allt bara låste sig och sen var både text och bilder puts väck. Gör väl ett nytt försök nu då!

I tisdags hade vi en jättebra dag. På förmiddagen var vi och hälsade på moster Emma i hennes första egna lägenhet. Hon flyttade in i helgen som gick så det var lite flyttstök men jag är övertygad om att hon kommer att få hur mysigt som helst där när hon kommer i ordning. Det var en jättefin lägenhet! Max och Moa gillade också den, framförallt alla filmer som låg på golvet så att de kunde plocka fritt ;-)!

image154
Moa hälsar på moster Emma!

image155
Max hos moster Emma!

Efter besöket hos Emma åkte vi till Maxi en runda och sen åkte vi vidare till Florröd för att hälsa på moster Maria och kusinerna. Maria var i full färd med att baka lussekatter och när Max och Moa vilade i vagnen passade vi på att fika i lugn och ro och fick provsmaka de himla goda kisarna, mums!

På kvällen var jag på kläd- och leksaksvisning i Hässleholm. Som jag skrev innan så är det en tjej som har startat en webbutik och som även har homepartys. Både kläderna och leksakerna var jättefina och det var en mycket trevlig kväll med god fika :-). Kika gärna in på sessan o. sus och kolla vad det var jag fick se och känna på. Jag handlade litegrann men jag tänker inte säga vad för det är en och annan julklapp :-).

Igår hade vi tvillingbesök här på förmiddagen. Tvillingkillar på 21 månader, det var verkligen FULLT ÖS! Max och Moa satt som förstenade och gjorde i princip inget annat än att titta på hela tiden de var här. När de hade åkt var det precis som buset flyttade över till Max och Moa, de skulle väl ta igen den tiden de varit lugna antar jag! Efter lunch tog vi en promenad ner till byn för att hämta ett paket och för att handla ingredienser till lussekatter. Tänkte att jag skulle baka idag.

När vi åt middag igår kväll fick Max och Moa äta själva, det kommer ett par bilder på det här!

image156
Det började ganska...

image157

...lugnt och sansat för att sedan...

image158
...övergå till att få i sig...

image159
...maten på det snabbaste och mest enkla sätt!

Vet inte om de fick i sig så mycket men de var i alla fall glada och nöjda fram tills det var dags för välling!

Ha en trevlig luciadag!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0