Att äta tvättmedel.

Det gjorde Max och Moa idag. Eller i alla fall Moa, det är jag helt säker på för jag såg hur hon gjorde konstiga miner och hade något i munnen. Max hade mycket tvättmedel på kläderna men jag vet inte om han också hann få in det i munnen. Man kan inte lämna dem, inte i två sekunder och absolut inte i tvättstugan. Det borde jag ha fattat men jag skulle ju "bara" springa och hämta skurhinken och moppen som stod lite längre bort i hallen. När jag kom tillbaka hade de alltså lyft på locket till tvättmedlet och stuckit ner händerna och tagit en näve full.

Så klart blev jag rädd så jag ringde giftinformationen. Han sa att det nog inte var någon fara. Jag skulle ge henne dricka och vara vaksam på henne. Eventuellt kunde hon bli illamående och kräkas sa han. Det gjorde hon. Precis när vi skulle äta och sen ville hon inte äta men i övrigt var hon precis som vanligt. När det var läggdags åt hon sin välling men efter ett par minuter kom en hel del av den upp igen. Hon blev lite ledsen men när vi skulle byta pyjamas sprang hon iväg och tyckte att jag skulle jaga henne så då var hon pigg igen. Nu sussar hon sött och jag hoppas att hon är pigg i morgon när hon vaknar. 

Over and out!

Och kram så klart! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0