Vikt och längd

Nu på morgonen har vi varit på BVC för sista trippelsprutan och för vägning och mätning. Moster Emma följde med oss ifall det skulle bli kaos efter sprutorna. Visst stack det till och Max och Moa skrek lite, men det gick över lika snabbt igen. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att det inte kommer någon feber i eftermiddag eller ikväll.

Här kommer dagsfärska uppgifter på godingarna:

MAX
Vikt:                     10 430 gram
Längd:                        78 cm
Huvudomfång:       49,5 cm

MOA
Vikt:
                       9 360 gram
Längd:                       76 cm
Huvudomfång:         47 cm

Igår kväll tog vi det STORA beslutet (för mig i alla fall...) att det var dags för Max och Moa att flytta ifrån vårt sovrum och in på sitt eget rum och i natt har de sovit därinne för första gången. Det var lite gnissel igår kväll när det var dags att lägga dem, men efter en stund sov de gott båda två och jag har bara varit därinne en gång vid halv fyra i natt innan det var dags för en liten slurk välling vid halv sex. Sen somnade de om igen och vid åtta fick jag väcka dem eftersom vi skulle vara på BVC klockan nio. Det gick alltså väldigt bra den här första natten. Håll tummen för att det håller i sig!

Plötsligt har vi hur stor plats som helst i vårt sovrum och jag känner att jag snart (väldigt snart :-)) behöver åka iväg och handla lite nytt både till sovrummet och till Max och Moas rum!

Nu är det mellanmålsdags för Pysarna!

Ha en bra dag!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Förstår att det är ett stort steg. Men tänk så skönt att ni iaf har ett alternativ. Vi får allt ha vår lilla skrutt inne hos oss tills vi flyttar till större. Håller tummarna för att trenden ska hålla i sig.
Kram

2007-08-15 @ 19:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0